Alla inlägg den 19 februari 2008

Av bellay - 19 februari 2008 16:30


Anders Wendin. han ser så jävla skön ut, man vill bara krama han *kjAm*

Idag idag idag har jag varit på utbildningsmässa......men efter typ 1 timme åkte vi Dannes bmw till frasses o svullade istället.. Mässan kändes inte rätt, man blir bara mero mer förvirrad  ju mer man går runt där..vi tog lite kataloger ifrån olika universitet och såklart information om polisutbildningen! Dock har det slagit mig (hehe linnea slog mig) att UMEÅ är ju kallare än timrå! Det funkar ju inte....Umeå som vi tänkt söka oss till.....hmmmmmmmm!

Jajajaja, grubblerierna fortsätter ändå som vanligt!

Jag fick världens sötaste sms för ngn dag sen också efter jag bestämt mig för att stanna i IFK Timrå:
"Vet du hur glad jag blev nu! Det är ju helt underbart att du stannar! Skulle inte velat spela utan dig! Du är bäst! Allt är bra här, gjort något kul? Puss"
Sen fick jag ett sött alldeles nyss med, men det tänker jag inte dela med mig! Eva-Karin är ett säkert kort i alla lägen kan jag berätta iaf :) Bästo!! Nu är det inte långt kvar tills hon kmr hem, eller ja...det känns närmare än vad det gjorde i december iaf! Saknar dig gumman!!


Nu ska jag snusa kudde innan det blir Kycklingfilé med ris! sedan blire hockey med Hannah.cyaaa there
pUssssssss

Av bellay - 19 februari 2008 15:53

BB......

Skulle du kalla dig feminist?
Nej. Feminism för mig står för mansförtryck. Varför ska vi ens könsfördela?

Men du.........
Vet du ens vad feminism betyder?  Lever du i dagens samhälle??
"Feminism är en politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska jämställdhet med mannen, (enligt Svenska Akademiens ordlista)"
Mansförtryck? Du som kvinna borde väl veta vilka som förtrycks och kränks varje dag! KVINNOR. Av sin chef, sitt jobb, media, tidningar, av män osv.
Feminism står för att jobba för jämställdhet, det är inte kvinnor som har rakat hår och hatar män. Det är vanliga tjejer, som du och jag. Eller, vanlig ser du ju inte dig som..Nietzsche skulle ha älskat dig och jag antar att du älskar hans teorier om "övermänniskor".
Okej, du säger att "för mig står feminism för mansförtryck", SNÄLLA, skriv vad det står för först och sedan att du tolkar det så.. men om du inte vet vad feminism är ska du inte uttrycka dig alls....För det finns andra som läser din blogg som faktiskt kan tro att du har rätt.... :I

Vad är ditt drömjobb?
Försvarsadvokat med inriktning på att hjälpa kvinnor eller justitieminister

Oj. Det var ju bra gjort.. Du vill inte kalla dig feminist för att du inte vill könsfördela, men du vill företräda kvinnor.
Vad är de det kallas? Ja just! Dubbelmoral.


Att du sedan kom med "jag själv anser att hela växthusgrejen är överdriven" då fall alla palletter ner som finns. Du har inga hästar alls i stallet. Om "hela växthusgrejen" är överdriven skulle det inte vara sådan uppståndelse som det är om den, trots att det ändå är för lite! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Men när man tänker på hur M har tagit del om klimathotet förstår jag lite, eftersom hon tänker inte alls utanför "the box", M är ju allt. Herreherrejeasus.. M kylar ner "hela växthusgrejen" just för att de ska slippa lägga pengar på det hela. Pengar är ingenting utan en planet att använda dem på, pengar är ingenting om vi inte har en planet att leva på.

"Demokrati är inte pengar och makt, det är tankar, funderingar, åsikter och värderingar"

Jag måste summera: Blondinbella, du säger att du faller för intellekt, det beror nog på att du saknar den egenskapen själv.....

Av bellay - 19 februari 2008 15:48

Ovido - Quiz & Flashcards